درختان زینتی

کامیس نوک دار

این درخت همیشه سبز و برگ سوزنی دارای سیستم ریشه ای عمیق وقوی وگسترده است و دربرابر باد شدید مقاوم است. سرعت رشد آن متوسط میباشد که البته در مناطق با رطوبت بالا رشد آن سریع تر است .


کامیس درختی است هرمی شکل، دارای شاخه های گسترده و آویخته و شاخه اصلی که نوک آن خمیده یا پهن شده است . پوست تنه آن اسفنجی، دارای برجستگیها و فرورفتگیهای فراوان و فلسی است که به رنگ آجری می باشد .

در جوانی درخت گلدانی بسیار مناسبی است و با بالا رفتن سن نیز تک درخت بسیار زیبایی برای چمنزارهاست.این درختچه ها دارای ابعاد،اندازه ها و رنگهای گوناگونی میباشد و به خاطر این تنوع و زیبایی که در فضای سبز ایجاد میکند بسیار پرکاربرد و پر طرفدار میباشد.

 


نور

به علت اینکه کاج کامیس یک گیاه مناسب فضای بیرونی است به آفتاب مستقیم و زیاد( حد اقل 6 ساعت در روز) احتیاج دارد. نیم سایه را هم کمی تحمل میکند.

آبیاری

در هر آبیاری گیاه را کاملا سیراب کنید(در ۲سال اول کاشت باید گیاه را به طور مرتب آبیاری کردولی بعداز استقرار گیاه هفته ای ۳بار باید این گیاه را سیر آب کرد ولی در پاییز و زمستان آبیاری را باید کاهش داد )هرگز نباید خاک باتلاقی ویا خشک شود و در فاصله دو آبیاری باید سطح خاک کمی مرطوب باشد.

دما

کامیس هوای خنک را بسیار دوست دارد و تا دمای 10- درجه را به خوبی تحمل میکند.

تغذیه

برای کود دهی از کود های کامل 6-12-12، یا 10-10-10 یک بار اوایل بهار و یک بار اواسط پاییز استفاده کنید و در تابستان و زمستان کود دهی لازم نیست.

تکثیر

قلمه راحت ترین روش تکثیر این گیاه میباشد زیرا برخلاف دیگر کاج ها راحتتر ریشه زایی میکند .همچنین با بذر هم قابل تکثیرمیباشد.

تعویض گلدان

در صورت کاشت در گلدان بهترین زمان تعویض گلدان فصل بهار با یک سایز بزرگتر است.

خاک

ترکیب خاک لومی شنی تا لومی رسی با زهکشی خوب را می پسندد.

 

 

 

برای اطلاع از ارقام موجود وقیمت تماس بگیرید.
۰۹۳۵۷۱۳۳۵۹۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *