درختان زینتی

درختچه کاج دم روباهی

کاج دم روباهی(سبز ،نقره ای ، طلایی)
نام علمی کاج دم روباهی :Pinus balfouriana 
بومی : کالیفرنیا
نواحی ترجیح داده شده : نواحی 5 تا 8
اندازه : ارتفاع 6 تا 15 متر
نیاز نوری  : آفتاب کامل
تعداد سوزن در هر دسته : 5

 

زیستگاه طبیعی دم ‌روباهی آفریقای جنوبی بوده و در آب ‌و هوای مدیترانه ‌ای نیز رشد می‌ کند اما می‌ توان آن را در محیط‌ های خانگی نیز در گلدان پرورش داد و هنگامی که هوا مناسب است آن را به بیرون از خانه منتقل کرد.
کاج دم روباهی تا حدودی کمیاب است و بیشتر در کوه های سیرا یافت می شود. هرگز به عنوان درخت چشم،انداز رشد نمیکند، اما دوست داران طبعیت با ایجاد تنظیمات طبیعی باعث زیبا شدن آن می شوند.
اگر در کالیفرنیای جنوبی یا مناطق مشابه زندگی می ‌کنید، از داشتن این گیاه بسیار لذت خواهید برد. اما در مناطق برفی، در ماه‌ های سردتر باید این گیاه را به یک مکان مسقف منقل کنید.
گیاه دو روباهی گیاهی تزئینی و آپارتمانی است که به آب کمی برای رشد نیاز دارد.این گیاه، همیشه بهار و مقاوم در برابر خشک ‌سالی بوده و به مراقبت کمی احتیاج دارد. برگ‌ های آن نیز در تمام طول سال به رنگ سبز روشن خواهند ماند. به صورت عمودی رشد می کند و اندازه ی آن به ۴۵ تا ۶۰ سانتی متر می رسد.
ساقه ها منشعب هستند و برگ های سوزنی شکل به صورت متناوب روی ساقه ها را پوشانده و ظاهری دم روباهی به آن می دهند.گل های این گیاه معمولا سفید و یا مایل به صورتی هستند و با افزایش سن گل ها و نزدیک شدن به زمان ریزش رنگ آن ها تیره می شود. میوه ی این گیاه آبدار، کوچک و قرمز رنگ است و پرندگان را به خود جذب می کند. به مرتب کردن و هرس شدن هیچ احتیاجی ندارد.

 

ویژکی ها

کاج دم روباهی همیشه سبز و دارای برگ های سوزنی است و شکل کلی گیاه مانند دم روباه است و به همین دلیل به کاج دم روباهی معروف است. این گیاه از خانواده سرو میباشد و رشد نسبتا کمی دارد. زیبایی این گیاه در داشتن برگهای سوزنی سبز و زرد آن است
این گیاه آن ‌قدر جان سخت است که حتی یخبندان هم آسیب قابل توجهی به این گیاه نمی ‌رساند.
کاج دم روباهی برای بونسای کرد یک گذینه مناسبی است. بونسای دم روباهی علاوه بر اینکه خانه شما را زیبا می کند، میتواند به عنوان هدیه نیز برای عزیزانتان در نظر گرفته شود.

 

علت تمایل به خرید

کاجهای زینتی پیوندی بخاطر شکل زیبایشان‌ و تنوع ترکیبات پیوند که ناشی از ذوق و سلیقه ی تولیدکنندگان میباشد، طرفداران زیادی در بین طراحان فضای سبز و علاقمندان به گل و گیاهان زینتی دارد.
کاجهای پیوندی بخاطر اندازه های نسبتا کوتاهشان کاربرد زیادی در ایجاد فضای سبز زیبا در روف گاردن ها و حیاط و باغچه های کوچک دارد.
در این میان کاج زیبای دم روباهی سبز و طلایی بخاطر فرم زیبای شاخه هایش یکی از محبوبترین هاست.
در میان کاجهای زینتی ، کاج دم روباهی یکی از زیباترین هاست،فرم زیبای شاخه و برگهای کاج دم روباهی در میان کاجهای زینتی جلب توجه می‌کند.
کاج دم روباهی در دو رنگ سبز و طلایی عموما موجود است.
کاج دو روباهی در دو طرح نشسته ( بوته ای شکل) و پیوندی (پایه دار) در بازار گل و گیاه رایج بوده و بفروش می‌رسد.
کاج پیوندی دم روباه از خانواده کاج می باشد و بر روی سرو زربین پیوند می خورد که حالت پایه دار به خود میگرد و در طراحی فضای سبز به عنوان تک درخت استفاده می شود.


بیشتر بخوانید:نگهداری از درخچه ناندینا


 

 

شرایط نگهداری 

دما: دمای ایده ال ۲۸ درجه سانتیگراد

نور:خیلی زیاد

آبیاری:کمی مرطوبخاک:
به جز مورد حمله قرار گرفتن توسط حشرات کوچک ،‌مشکل جدی دیگری متوجه این گیاه نیست.

آفات و بیماری‌ها:نیمه سبک و اسیدی ، دارای کود گیاهی بهترین زمان کاشت کاج دم روباهی
نهال های ریشه دار باید در اواخر پاییز و زمستان ، زمانی که درختان کاج خفته هستند ، کاشته شوند

 

 

نحوه کاشت

برای کاشت درخت کاج خود منطقه مناسبی را انتخاب کنید. هر درخت کاج باید فضای زیادی داشته باشد که هیچ گیاه کوچک در اطراف پایه و ریشه درخت دیگری در این نزدیکی وجود ندارد. مکانی را انتخاب کنید که درخت در زمان خنک تر در معرض نور مستقیم خورشید قرار گیرد.
مخلوطی از شن و خاک رس برای درختان کاج بهترین کار را انجام می دهد ، اما در صورتی که خاک به صورت فشرده شده باشد ، فقط باید در یک ماده آلی مناسب مخلوط شوید.
تکثیر گیاه دم روباهی
برای تکثیر این گیاه می توان توده ی ریشه ای آن را تقسیم نمود،به سادگی می ‌توان این گیاه را با جدا کردن یک ریشه‌، ده دوازده شاخه‌ای از سیستم ریشه‌ هایش تکثیر کرد. ریشه ی این گیاه رشد زیادی دارد و هرساله بایستی تقسیم شود در غیر اینصورت می تواند موجب ترک خوردن گلدان شود

 

 

برای اطلاع از ارقام موجود وقیمت تماس بگیرید.
۰۹۳۵۷۱۳۳۵۹۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *