درختان میوه

نخل پالم لاتانیا

نخل لاتانیا بومی کالیفرنیا و مکزیک است.

نخل لاتانیا در نواحی سردسیر و هوای سرد مقاومت خوبی از خود نشان میدهد و در مناطق شمالی ایران به خوبی در فضای باز رشد میکنند.

نوعی دیگر از نخل وجود دارد که مشابه پالم لاتانیا هست که به پالم واشنگتون مشهور است

 

تکثیر و ازدیاد

البته روش متداول و راحت تر برای تکثیر این گونه از پالم جدا کردن و کاشت پاجوش های تولید شده در کنار گیاه بالغ میباشد.

نخل لاتانیا همانند همه نخل ها با کاشت بذر تکثیر میشود.

برای کاشت بذر آنها را در خاک سبک در عمق حدود 10-5 سانتیمتری خاک بکارید و برای مدت یک ماه به طور مرطب آبیاری نمایید تا بذر ها سبز شوند. دقت نمایید که ظرف و خاک قابلیت زهکشی مناسبی داشته باشند چون جمع شدن آب و آبیاری بیش از حد موجب پوسیده شدن بذر ها و عدم موفقیت در جوانه زنی آنها میشود.

توصیه شده است که از بذرهای تازه که قوه مولد و جوانه زنی بالایی دارند استفاده نموده و قبل از کاشت آنها را به مدت 12 تا 24 ساعت در یک دستمال کاملا مرطوب خیس قرار دهید.

نگهداری

نخل لاتانیا از گیاهان بیرونی با برگ بادبزنی زیبایی است که به علت شکل برگها و ظاهر لوکس و زیبایش بسیار مورد توجه قرار میگیرد. این نخل را میتوان در فضای داخل و گلخانه‌های گرم و نیمه‌گرم پرورش داد اما نور کافی از ملزومات رشد مناسب آن است و همچنین برای رشد مناسب و بهره مندی از نور بهتر است در فصول گرم بایستی گلدانهای نخل لاتانیا به مکاهای سایه آفتاب زیر درختان منتقل گردد تا شاهد رشد مناسب برگ ها و تنه آن باشیم.

چون دارای ریشه های متمرکز و کوتاهی است میتوان برای مدت طولانی آن را در گلدان نگهداری نمود.

 

آبیاری

همانند انواع نخل ها به طور مرتب و نه زیاد، به آبیاری نیازدارند و البته مخصوصا در موارد کاشت در گلدان و نگهداری در فضای گرم داخلی نباید اجازه داد که خاک گلدان برای مدت طولانی خشک بماند.

در صورت کاشت در زمین این نخل همانند سایر نخل ها نیاز به کرت یا آبخور در فاصله حدود یک متری اطراف تنه است و بهتر است برای رشد مناسب در فصول رشد خاک آن همواره مرطوب باشد.

 

 

برای اطلاع از ارقام موجود وقیمت تماس بگیرید.
۰۹۳۵۷۱۳۳۵۹۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *